Copyright Radka Lankašová, webdesign & developed by: 5Q.

 

Ochrana osobních údajů

6 tipů, jak pracovat opravdu produktivně
16.02.2015

Chcete pracovat opravdu produktivně? Sepsala jsem 6 tipů, které fungují.

1. Nejnepříjemnější aktivitu udělejte jako první
Občas máte úkol, do kterého se vám ani trochu nechce. Je buď nepříjemný, nebo nudný. Jak se ho zbavit? Udělejte ho jako první věc po ránu. Tím myslím jako skutečně první, nikoli až po přečtení mailů, vyřízení telefonátů či projetí sociálních sítí.
2. Vytvořte si a dodržujte efektivní pracovní systém
Co potřebujete ten den skutečně udělat, naplánujte na dopoledne. Vědecké výzkumy opakovaně prokázaly, že mozek nejlépe pracuje ráno. Setkání, hodinu na vyřizování mailů a hodinu na hovory si naplánujte na odpoledne.
3. Seznam úkolů
Nezáleží na tom, zda si píšete seznam úkolů večer, nebo ten den ráno. Podstatné je, že na seznam píšete skutečné úkoly a priority, ne to, co se jako úkol či priorita jen tváří.
4. Pracujte, nemulti-taskujte
Možná se snažíte dělat 3 nebo i více věcí najednou. Často pak neuděláte ani jednu. Nejlépe funguje to, když děláte jeden úkol po druhém. Jste plně koncentrovaní na každý z nich a snadno ho tak dokončíte. Na konci dne díky tomu budete mít odškrtaný seznam úkolů, které jste si naplánovali.
5. Dělejte si častější přestávky
Plánujte si práci na 30minutové úseky a po každém si udělejte 5minutovou přestávku. Osvěžte se zdravou svačinou, napijte se, protáhněte, klidně chvíli meditujte. Získáte energii a další úkol pak vykonáte stejně kvalitně. 
6. Pracujte, neplýtvejte časem
Je velmi snadné propadnout svodům internetu a sociálních sítí. Denně tak můžete strávit v průměru 2 - 3 hodiny. Jinými slovy: denně  promrháte 120 – 180 minut vašeho drahocenného času. Ten můžete věnovat koníčkům, odpočinku a hlavně lidem, které máte rádi.

 

6. Pracujte, neplýtvejte časem